Trångt

Missade denna marknad i Bangkok!

Kändis på flyg

Hem från Thailand flög jag på samma plan som denna tuffa brud. Sida vid sida väntade vi på våra väskor vid bagagebandet på Arlanda. Min kom först.

Dubbel sommartid

Klockan är strax efter 08:00 och jag sitter på jobbet. Börjar 09:00. Men jag tyckte det här med att ställa fram klockan bara en timma kändes lite lite, så jag ställde fram den två timmar. Och sitter här på jobbet och undrar, varför inga andra är här...

Sista Thai

Tillbaka från Thailand nu och har plussat på ett par platser på världskartan!

Minutrarna innan taxi mot flygplatsen

På tygmarknad

Stor galamiddag utomhus

Samma gala...

Fortfarande i Bangkok

Sista dagen här i Thailand imorgon. Åker imorgon natt, eller kväll för er på Sverigetid. Anländer 06:00 på Arlanda på fredag.

Längtar hem nu. Den här staden tär på mitt tålamod. Besökte cirka sex shoppingställen idag, köpte inte en enda pryl, ju mer saker jag ser desto mindre vill jag ha! =) Bra för plånboken. Saknar maten hemma också. Till lunch åt jag McDondalds, fika på Starbucks och middag på hotellet, spaghetti carbonara...=)

Kvällsplanen var att besöka 3 skybars, men allt går inte som det är planerat i den här staden, så hann bara med en. Men det var riktigt häftigt!

Nu, sova igen. Sista rycket imorgon, ska njuta allt vad jag kan av värmen så jag håller mig varm tills sommaren kommer hemma!

Bangkok

Idag har det till största delen varit representation. Först seminarium om turism i Thailand och nu på kvällen stor middag, 300 pers, och föreställning på ett palatsområdet. Tufft jobb, men någon måste göra det...=)

På kvällen åkte gruppen hem till Sverige, så nu får jag klara mig själv. Eller, norska Helge, från Norge, är också kvar i staden, så kan ringa honom om jag hamnar i knipa.

Har bytt hotell, från superlyx till "vanligt" hotell. Trestjärningt dubbelrum i centrala Bangkok 275 kronor natten (inklusive frukost), inte illa!

Åkte förresten förbi demonstranterna i Bangkok nu ikväll. Som tur är håller de sig på en plats och det går fridfullt till!

Imorgon  är det full fart igen!

Update

Djungelturen var förresten fantastisk! Hade privat guide som kunde precis allt, dock inte så bra engelska, men med chester och ritande av djur i mitt skrivblock förstod vi varandra. Först gick vi 4 timmar ute i djungeln. Såg exotiska fåglar, fjärilar och spår efter björn och elefant. Naturen var hur häftig som helst med gigantiska träd och lianer.

Sen åkte vi till ett högt vattenfall och därefter på spaning efter krokodil. Och plötsligt, 5 meter från oss så låg den 2 meter långa krokodilen i vattnet och vilade sig. Häftigt!

Sen blev jag skjussad till mnin lodge som bestod av tunna väggar, myggnätsfönster, golv med sprickor och ödlor som klättrade på väggarna. Satt inte kvar länge inne utan hoppade på en jeep som tog mig med på en nattsafari med andra Thailändare. Variationen av djur var inte så stor, men väldigt många hjortar såg vi.

Tillbaka på "lodgen" försökte jag sova till ljudet av massa djurläten som jag inte visste tillhörde vem. Somnade efter ett par timmar och vaknade flera gånger under natten. Men, som sagt, överlevde bra. 5:30 dagen efter kom guiden och hämtade mig och vi åkte upp på ett högt berg 1000 meter över havet. Där såg vi dimman spricka upp över milslånga sträckor av en grön djungel under oss. Fåglarna och alla djur som vaknade till liv lät som en hel orkester. Sen, var jag klar med djungeln och åkte tillbaka till hotellet och de andra.

Efter en dusch var jag redo för storstadsliv och nu, är jag i Bangkok, som sagt....=)

Hotell Bangkok

Här bor jag just nu. Utsikt från min balkong. Trivs!

Shoppar loss i Bangkok

Har tagit mig runt i Bangkok själv idag. Utforskat shopping-utbudet. Blev 4 marknader och ett elektronik-köpcentrum. Har köpt på mig en massa prylar jag inte ens själv visste att jag behövde, hur kul som helst det här ju! Vilar fötterna på hotellet en stund innan jag drar till en nattmarknad!

Jane

Har lämnat skogen för storstadsdjungeln i Bangkok istället nu. Ska hoppa i poolen innan kvällens middag här på hotellet!

Djungeln

Meddelar snabbt att jag overlevde djungeln. Nu, frukost och uppfrashning!

Mat!

Middag ute i det fria!

Efter guidad tur på vingård åt vi stor middag med massa thailändska rätter. Gott! Hemma klockan 20:00 lade jag mig på sängen och bröjade fixa bland annat det här mailet... ett par timmar senare vaknar jag upp och har somnat liggandes mitt på datorn. Jag fattar inte vart jag är, vilken dag det är, vad klockan är, om jag har missat en dag eller två... totalt bortkollrad av jetlagen. Har nu kommit fram till att det fortfarande är fredag kväll och att jag borde sova nu och 8 timmar till. Men nu är jag ju helt pigg!

Thailand!

Kära älskade vänner, bekanta och familj. Ni får nog komma hit, för jag vill inte åka hem. Men utan er är det ju tråkigt. Har nyss anlänt till Kao Jai och vår superlyxiga resort. Har hunnit med ett par dopp i solen och glassat lite i solen. Nu, snart, dags för lunch. Sedan utflykt till en vinodling.

Många kramar till er alla!

Mitt rum för natten, men imorgon blir det tält i djungeln!

One night in Bangkok

Tjoho, snart kommer jag! Imorgon flyger jag drygt 800 mil till Thailands huvudstad Bangkok. Lite djungel, värme, sol, shopping och skybars. Love my job!

Nytt nummer

Ni har väl inte missat att senaste tidningen har kommit ut! Dessa sidor har jag bidragit med!

På hal is

Söndagen började så bra. Strålande sol och en promenad över isen till vackra Långholmen. Där tog vi en pick-nick i varma solen.

Sen skulle jag "bara" ta ett fint porträtt och tvingade ut Rikard på isen för att posera... sekunden efter den här bilden togs sa det PLUMS! Och Rikards vänstra fot för rakt igenom isen ner i det iskalla vattnet.
En förfrusen strumpa togs av och mina torra strumpor fick värma lite lite i den blöta skon tills vi kom hem.

Dagens lärdom: Posera inte ute på isen alt. Lite inte på Sara

Jessica 25!

I helgen firade vi Jessicas stora dag och passade på att hälsa 9 dagar gamla Vincent välkommen i gänget!

Resetidning

Denna månad fyller jag sidorna i två resetidningar. I När & Fjärran kan ni läsa om min och Aidas tripp till Krakow.

Se upp i backen!

Mor och jag tog oss en tur på sparken i helgen!

Have you ever heard a song

Längtar till den 26 april då The Arks nya album släpps, där denna vackra låt finns med!

En i gänget

Nu bor jag också på nätet, tillsammans med de andra.