Update

Djungelturen var förresten fantastisk! Hade privat guide som kunde precis allt, dock inte så bra engelska, men med chester och ritande av djur i mitt skrivblock förstod vi varandra. Först gick vi 4 timmar ute i djungeln. Såg exotiska fåglar, fjärilar och spår efter björn och elefant. Naturen var hur häftig som helst med gigantiska träd och lianer.

Sen åkte vi till ett högt vattenfall och därefter på spaning efter krokodil. Och plötsligt, 5 meter från oss så låg den 2 meter långa krokodilen i vattnet och vilade sig. Häftigt!

Sen blev jag skjussad till mnin lodge som bestod av tunna väggar, myggnätsfönster, golv med sprickor och ödlor som klättrade på väggarna. Satt inte kvar länge inne utan hoppade på en jeep som tog mig med på en nattsafari med andra Thailändare. Variationen av djur var inte så stor, men väldigt många hjortar såg vi.

Tillbaka på "lodgen" försökte jag sova till ljudet av massa djurläten som jag inte visste tillhörde vem. Somnade efter ett par timmar och vaknade flera gånger under natten. Men, som sagt, överlevde bra. 5:30 dagen efter kom guiden och hämtade mig och vi åkte upp på ett högt berg 1000 meter över havet. Där såg vi dimman spricka upp över milslånga sträckor av en grön djungel under oss. Fåglarna och alla djur som vaknade till liv lät som en hel orkester. Sen, var jag klar med djungeln och åkte tillbaka till hotellet och de andra.

Efter en dusch var jag redo för storstadsliv och nu, är jag i Bangkok, som sagt....=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0