Budapest dag 2

Budapest var som en kokande gryta idag. Vi fick vila upp oss ett par timmar på vandrarhemmet mitt på dagen. På kvällen hyrde vi en fyrhjulig cykel som vi trampade runt på - turist javisst! Provade även stadens spårvagnar. Imorgon bär det av mot prag!

Mer Budapest

Foto: Aida Hamzic

Bad i Budapest

Budapest får tummen upp!

Folket i Budapest

Titta vilka jag hittade i Budapest!

Vattenpolo

Dagens mest oväntade var när jag sprang på en professionell vattenpoolomatch i Lovroskos hamn. Kul!

Jobb

Slet hårt igår på jobbet.

Pula

Rovinj

Tufft jobb...

...men någon måste göra det!

Porec

Sugen på glass?

Har tagit mig vidare till kusten. Fotat sol och bad hela dagen, underbart!

Gamla bröllopsminnen

För några år sedan fick jag äran att spela ingångsmarschen till Sara och Markus bröllop, nu har hon lagt upp den på sin blogg! SÅ roligt att se och HÖRA!

Kroatien

15:30 Buss till Rijeka
18:00 Hämta hyrbill, köra ensam till San Mauro
21:30 FRAMME!

Nu lever jag bondgårdsliv. Klappat grisar, hästar, kor, katter, hundar. Tittat på vinodlingar, olivträdlundar, ätit körsbär direkt från träd, gått en promenad i solen, ätit sjukt mycket istrisk mat.

Imorgon kör jag vidare mot nya äventyr!

Miss Ya!

Mera packning

Kvällens tema går också i packningens tecken, men denna gång inför resa. Imorgon bär det av mot en vecka Kroatien, sedan möter jag upp Hallsbergsvännernas tågluff i Budapest och följer med dem upp genom Europa via Prag, Berlin, Köpenhamn och slutligen Hallsberg!

Flytthelg i Göteborg

Man kan tro att flytta är en av mina favoritsysselsättningar, den här gången bar det av mot Göteborg för att hämta hem bohaget och placera ut det hemma hos klanen i Hallsberg i väntan på bättre tider. Men det hanns inte bara med flytt, utan även annat trevligt:

Fridas nya lägenhet granskades, strategiskt hade hon valt en nära Fridas pizzeria, smart tänkt!
Björnen på kom besök och då skulle det givetvis ätas munkar!
Bror underhöll oss under flytten!
... sist men inte minst hände ett mirakel inne på Bokus, bror valde själv ut en bok som han betalade med egna pengar, vi är fortfarande i chock!

Guldklimpar i Hallsberg!

Nytt nummer!

Spring nu å köp nya numret! Fin fin guide till Londons bästa pubar fotograferad och skriven av undertecknad!

Sommar!

Nu är det officiellt sommar i och med inträdet i JUNI månad! Så här härligt hade vi det i helgen i Danderyd. Ute hela dagen och vattnade blommor, åkte inlines, blev bjudna på gott grillat och dagen slutade med att jag somnad under en filt i hammocken till solnedgången. Life is good.