Månadens böcker

...okej, inte den här månadens, men januari-månads böcker som jag läste:


Per-Anders Fogelströms bok Stad i världen som är den sista av fem i hans stadsserie om Stockholm som sträcker sig från 1860-1968. Har läst böckerna en och en under några år. Fantastiskt fin serie, speciellt kul att läsa när jag bodde i Stockholm. Sista boken var bra, men inte den bästa i serien. Boken från +++.


Cecilia Samartins bok Drömhjärta har inte kommit ut ännu, men jag fick den för att recensera i senaste numret av Vagabond. Fantastiskt bok som jag verkligen gillade! Utspelar sig bland annat på Kuba under revolutionen. Kul att läsa romaner som utspelar sig i en hitsorisk händelse, min favorit-genre! Det enda som ned boken något var slutet. Boken får ++++. 


Jesper Hours bok I väntan på talibanerna är en spännande reportage-bok från Afghanistan. Bra skriven och lättläst, gav mycket förståelse till kulturen i landet. Boken får +++.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0