Montecore - en unik tiger

På den trevliga resan, 17 timmar tur och retur på tåg och buss, läste jag boken Montecore - en unik tiger av Jonas Hassen Khemiri. Den hade ett spännande upplägg där författaren själv är med som en av huvudrollerna. När jag läst ut den gav jag mig på bok nummer två som jag hade med mig, Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer, och den hade precis samma upplägg! Jätteskumt tyckte jag, men tydligen var jag inte den enda som noterat detta.

Förutom denna ödets ironi och jag lyckades få med dessa liknande böcker på resan så rekommenderar jag Montecore mycket, så härligt språk, jag blev alldels ingungad och kunde inte sluta läsa. När jag väl gjorde det. Ville jag bara prata som dem. Inledningen:

"Käraste hälsningar! Devinera vem som skriver dig dessa fraser? Det är KADIR som knappar tangenterna!!! Din fars mest antika vän! Du memorerar väl mig? Min förhoppning är ditt ivrigt guppande huvud."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0