La Hufvudstad, dag 1

09:15 anlände familjen Pettersson på Stockholm central. När vi skulle köpa kort i tunnelbanan hörde vi nån som satt och sjöng: "I natt är jag din, i natt är du min...". Och det lät bra, riktigt bra. Så vi gick dit. Och jösses, var det inte mannen myten legenden him self, mister Thomas Ledin som satt där i tunnelbanan och sjöng.


Idol möter idol

Sen guidades familj och Beatrice på en fin fotoutställning i Gamla Stan, rekommenderas!


Sen tog vi en sväng till slottet för att gå en runda. Men vi hamnade mitt i högvakten. Och vem spatserade inte omkring därinne med cymbaler/beckar, om inte allas vår Jerk Wååg. Koncentrerad som aldrig förr!


Sen en snabbis på Grönan. Där jag och bror min provade denna trevliga åktur.

Och senare på kvällen gick Bea och jag på en hyllningskoncert till Ted Gärdestad på Skansen. Förrutom en katastrofal Nalle Knutsson som programledare, ett värdelöst kompband och ett par falsksångare var det lyckat. Anna Stadling, Peter Lundblad, Rickard Herrey och Jessica Blomqvist var super! Teds bror Kenneth och hans far var där också, det var fint.


Trevligt sällskap. Ted, bror och far Gärdestad.

Kommentarer
Postat av: Linda

din bror och Ledin hade nästan lika jacka också.. är de en speciell idoljacka måntro?:D

2009-06-17 @ 15:32:31
Postat av: Anonym

Haha, jo jag påpekade det när jag tog kortet, då svarade Ledin: "Javisst, vi är de coola grabbarna"

2009-06-17 @ 23:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0