Livet i Chulucanas

Livet i Chulucanas ar lugnt. Vi har det varmt, 28 - 35 grader, men an sa lange ingen sol. Trots det har jag brant mig eftersom jag gick ut utan att smorja in mig... att man aldrig lar sig... For det mesta softar vi pa Idas balkong, laser bocker, ater mat tillsammans eller spelar UNO.

Igar gjorde vi en kortare utflykt med motortaxi till La encantada, en by ut pa landet. Pa vagen passerade vi banan- och mangoodlingar, sma byar med hus som snarare skulle ga under benamningen skjul eller hydda. Overallt rider man pa hast eller kor karra med asna. I den lilla byn som var vart mal tillverkar de "varlds"beromda krukor som ar Perus stolthet och exporteras till ovriga lander i varlden. Svart att tro nar byn var sa primitiv, pa "huvudgatan" vallade de far och getter. I vartenda litet "hus" salde de sina egentillverkade krukor for sa sjukt laga priser att Frida och jag fick total kopmani, Ida fick standigt paminna oss om den lilla detaljen, frakten hem pa flyget.

Pa kvallen blev vi hembjudna till en peruansk familj som gar i samma kyrka som Ida. De bjod pa omradets nationalratt till huvudratt, en speciell fick som man lagar i egenodlad lime, gott! Till huvudratt fick vi get och sotpotatis, aven det slank ned. Maten at vi i deras kombinerade vardagsrum-garage-kok, de bor inte precis som hemma hos oss... De var valdigt trevliga, det trakiga dock ar att ingen kan engelska har, sa Frida och jag hanger som forstaligt inte med hela tiden, men de andra oversatter sa gott det gar.


Pa middag hos Peruansk familj, gruppfoto!

I la encantada

Idag gav oss Frida och jag ut i Chulucanas pa egen hand. Vi shoppade och fick till och med berom av en man for att vi pratade sa bra castellano (spanska)! Vi hittade hem ocksa vilket vi ar stolta over.
Med den bedriften bakom oss aker vi imorgon, bara vi tva, till kusten dar vi ska sova en natt. Dar, i Mancora, ska vi bara sola och bada!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0