Jetlagad

Klockan är snart 02:00 på natten och efter tre dagars dålig sömn borde jag väl vara trött, men icke. Är nog jetlagen som spökar. Så istället redovisar jag de böcker jag hann läsa igenom under resan i Peru.


"Tusen strålande solar" platsar definitivt i topp 10 av det bästa jag läst i hela mitt liv. Magisk!
"Mig äger ingen" var en fin bok om kärleken till en alkoliserad far. Bra.
"I skuggan av ett brott" började jättebra. Sen vart jag förvirrad och irriterad när författaren blandade dokumentärt med fiktiv roman. Sen mot slutet ångrade jag mig, den var okej.


"En berättelse om kärlek och mörker" hade jag stora förväntningar på efter att ha hört många bra recensioner. Efter knappt 100 sidor gav jag upp. Jag tål inte superdetaljerade beskrivningar av miljöer där handlingen verkar har prioritet två. Så, nej.


"Tyskungen" lånade jag av Ida som vi bodde hos i Peru. Tyvärr hann jag bara läsa halva, måste skaffa mig den här hemma i Sverige snarast. Så spännande!

Kommentarer
Postat av: Aida

Älskar älskar älskar Tusen strålande solar! Magisk var helt rätt ord!



Tyskungen är också jättebra! Den måste du läsa ut! Jag har den här hemma så du kan få låna om du vill =)



kram!

2009-01-24 @ 22:15:03
URL: http://aidaaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0