Framme i Chullucanas

Ja pa det stora hela ar folket trevligt, hostel och mat ar illigt och vi har akt langt, toalt sakert 70 timmar pa buss.

Vi ar framme i Chullucanas nu efter tva natter pa buss, dock med en sex timmars paus i Lima da vi shoppade loss, Converse skor och lite sommarklader. Alla bussresor har verkligen gatt jattebra tycker jag, det tycker inte de andra. Av nagon anledning har jag lyckats fatt Fridas formaga att kunna sova var som helst och narsomhelst. Medan jag har sovit natterna igenom pa bussarna har de andra legat vakna och vridit sig. Jag har blivit en akta backpacker!

Har i Chullucanas har vi bara tagit det lugnt, duschat bort bussunkigheten, atit god och billig mat och druckit nypressade juicedrinkar. Det ar verkligen skillnad pa vader har i norr, har ar det verkligen kokande hett, 35 grader i skuggan, men det ar harligt! I Chullucanas bor det tydligen 70 000 pers, men det kanns som en pytteby. Sma hus, motocykeltaxisar, asnor och hastar rider omkring pa gatorna. Mycket uppmarksamhet far vi ocksa, stora och vita (borjar anta en grisrosa farg) som vi ar!

Planeringen for kommande dagar ar mindre klar, vi tar dagarna som de kommer. Jag kanske ska skriva och fota till nan artikel, Frida och jag vill aka till havet over ett par dagar annars blir det nog mest mindre utflykter och ta det lugnt!

Frida trivs pa Idas balkong.

(har lagt in fler bilder i nedanstaende inlagg)

Kommentarer
Postat av: Sara

Verkar som ni har det trevligt =)

2009-01-12 @ 09:11:51
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0