Älskade tandläkare

Lite utlopp för mina känslor inför vårdcentral och tandläkare här i Sundsvall bara...

Sist jag ringde vårdcentralen ringde jag den vårdcentralen jag gått till tidigare i Sundsvall och blev smått utskälld för att jag inte förstod att jag var tvungen att ringa den som var närmast mig (jag hade flyttat sen dess).

Idag behövde jag råd av tandläkare och ringde därför den folktandvårdcentral som låg närmast mig. Men oj så dum jag var. Förstod jag inte att jag skulle ringa den tandläkare jag brukar gå till.

- Den i Hallsberg, 50 mil härifrån?
- Ja. Men det kanske det blir svårt, då får du ringa 112 och söka jourhavande tandläkare istället.


Jourhavande idag var Kvissleby, knappt 2 mil härifrån, imorgon Härnösand 5 mil härifrån. Logiskt. Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0