3. Kändis på Centralstation

I väntan tåget mot Hallsberg såg jag en kändis på Stockholm Central. Samen Krister, från "Ensam mamma söker"!

Eftersom vi i ett par dagar har haft seminarium och workshop i skolan på temat observation tänkte jag att detta var ett gyllene tillfälle att använda mig av mina nya akademiska kunskaper. Tyvärr hade jag inget block och penna att anteckna i, utan jag fick lägga saker på minnet istället. Detta observerade jag:

* Han var där i sällskap med två flickor i liknande ålder
* Han var kortare än mig (under 1,76 meter alltså)
* Han läste Aftonbladet
* Han pratade i mobil med samma dialekt som i TV
* Han tog samma tåg som mig mot Karlstad
* Han hade snickarbyxor med en morakniv hängandes i en av fickorna


Häpnadsväckande resultat och analys: Även om man är renskötare, inte får man gå omkring med kniv på centralstationen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0