Gummiguttasuccé

Föräldrar är på besök hos mig. Far min har redan klart bestämt sig vad som varit bäst på denna resa. Inne i en loppisbutik hör vi honom hojta till:
- Gummigutta, jag kan inte tro att det är sant! Och den med blåbärsmaskinen, det är osannolikt!

Där inne bland boklådorna hade han hittade just den boken, som han letat efter i hela sitt liv. Som liten grabb på stenåldern fick han aldrig någon egen bok om favoriten Gummigutta utan fick bara låna av vännerna. Och sen dess har han letat land och rike på loppisar efter en Gummigutta bok, och det här i Sundsvall, idag som det händer. Jag och mor har redan fått lyssna högläsning av den spännande inledningen:

Allting är trist hos Gummigutta med någonting börjar hända. Precis i hörnet av Fikongatan och Kanelgatan stod polis Bubbla och var på dåligt humör.

och om Samul Sopprot som bara pratar på S:

- Sorgligt stilla samt sömnigt. Saknas spänning.


verkar ju vara en toppenbok


Kommentarer
Postat av: Björn

Blåbärsmaskinen? Det låter fruktansvärt spännande! Kanske ska man gå med i det där bok-pyramidspelet ändå...!

2008-11-17 @ 20:55:20
URL: http://bjornshippablogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja visst gör det! Men förvänta dig inte blåbärsmaskinsböcker från pyramidspelet, den är tydligen väldigt svår att få tag i och jag vet i alla fall en som försvarar sin blåbärsbok med sitt liv.

2008-11-18 @ 17:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0